با توجه به لزوم پيگري جدي مبارزه با استعمال دخانيات، تفاهم نامه اجرايي طرح پاد (پيشگيري از استعمال دخانيات) در مدارس ورامين، با حضور آيت الله سيد مرتضي محمودي امام جمعه و نماينده ولي فقيه، محمدرضا مسجدي رييس جمعيت مبارزه با دخانيات کشور، حجت الاسلام معين شيرازي رييس هيئت مديره انجمن مبارزه با دخانيات و امير محمدي رييس آموزش و پرورش ورامين به امضا رسيد. در اين طرح که براي نخستين بار و به صورت پايلوت در مدارس شهرستان ورامين اجرايي و عملياتي مي شود، دانش آموزان دوره متوسطه با مضرات دخانيات و مواد دخاني آشنا مي شوند.
همگام با ساير مدارس شهرستان ورامين، مسئولين مدرسه دخترانه ولايت به همراه جناب اقاي شاهسون و سرکار خانم معاف٬ با علم به اهميت موضوع و احساس مسئوليت در خصوص سلامت آينده فرزندان ايران ضمن تاسيس کمپين پاد، مجدانه آن را پيش گرفته و در مهر سال 95 جلسه اي با اوليا دانش آموزان ترتيب دادند. در اين جلسه ضمن تاکيد بر مضرات استعمال دخانيات مقرر گرديد که پس از ارائه آموزشهاي لازم تعدادي از دانش آموزان به عنوان پاديار و سفير معرفي شده تا ايشان بتوانند اطلاعات مفيدي در اين خصوص به سايرين عرضه نمايند. سن سفيرها از 6تا12سال وسن پادياران از 12به بالاست.
خوشبختانه با جديت اين بزرگواران، طرح پاد عملي شده و تا کنون با شرکت در محافل و اماکن عمومي نقش قابل توجهي در تبين مضرات دخانيات داشته است.علاوه بر اماکن عمومي، لازم است که اين کمپين در فضاي مجازي نيز ارائه شده و مورد توجه عموم قرار گيرد از اينرو، اينجانب ( مهشاد جون بخش) بر حسب تعهد و مسئوليت اقدام به تهيه اين وبلاگ کردم. اميد است که اين طرح در همه شهرستانها برپا شده وکشوري عاري از استعمال دخانيات داشته باشيم .
تاريخچه سيگار در جهان...ما را در سایت تاريخچه سيگار در جهان دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 61